"O investiție, este o investiție."
Contactează-ne: +40 745 958 584

Curiozitati imobiliare: cele mai spectaculoase poduri din lume

De-a lungul timpului podurile au avut o mare valoare simbolică și, desigur, practică, pentru că acestea unesc locurile și oamenii de pretutindeni.

Podurile de astăzi nu simbolizează doar avansarea civilizatiei moderne în ceea ce privește designul, dar și avansul în ceea ce privește tehnologia. În consecință, arhitecții și inginerii pot combina stilul și tehnologia pentru a face ca podurile să fie mai mari, mai rezistente și mai spectaculoase.

Cu toate acestea, unele poduri sunt bine cunoscute în lume, nu numai pentru designurile lor incredibile ci și pentru poveștile lor care le fac un motiv de interes cultural.

Podul Vasco da Gama – Lisabona – 10.7 mile

Vasco da Gama este un pod suspendat care traversează râul Tagus în apropierea Lisabonei, în Portugalia. Este cel mai lung pod din Europa, cu o lungime totală de 17.200 de metri – 10,7 mile; podul traversează estuarul râului Tagus legând oraşele Sacavém şi Montijo. Construirea podului a început în 1995 şi traficul rutier a început pe 29 martie, 1998, după doar 18 luni.

Podul Bay din Sydney (Australia)

Poreclit ” The Coathanger ” de către locuitorii din Sydney, podul a fost inaugurat în 1932 și luând în considerare accesurile are o lungime de 1.149 de metri, peste apă 503 de metri.

Spațiul de navigație sub pod este de 49 de metri înălțime, iar arcul său construit ajunge la 134 de metri.

Podul are opt benzi pentru circulația autoturismelor, două linii de cale ferată și un drum special pentru bicicliști.

Este unul dintre cele mai renumite poduri din lume și o icoană a orașului Sydney.

Podul Qingdao Haiwan – China – 26.4 mile

Chinezii au reuşit să construiască, în doar patru ani, cel mai lung pod peste apă din lume, care are o lungime de aproximativ 42 de kilometri. Construcţia a fost terminată la sfârşitul anului 2010. Qingdao Haiwan Bridge, cum a fost denumit podul, face legătura între oraşul Qingdao, situat în provincia Shandong, şi districtul Huangdao. Podul este cu aproape 5 kilometri mai mare decât Lake Pontchartrain Causeway, din Louisiana, care deţinea precedentul record mondial.

Podul Golden Gate – SUA

Podul Golden Gate se întinde între strâmtoarea Golden Gate, care se unește cu Oceanul Pacific și San Francisco Bay. Podul leagă județul Marin de San Francisco, California. Podul este un pod suspendat și a fost numit una dintre minunile lumii moderne. Podul a fost numit cel mai frumos și cel mai fotografiat pod din lume, prin ghidul de călătorii Frommer. Podul este fabricat din oțel și are picioarele 8,981 lungi, picioarele înălțate 746 și picioarele 90 lățime. Construcția podului începută în ianuarie 5, 1933, a fost finalizată în aprilie 19, 1937 și a fost deschisă în mai 27, 1937.

Podul Mare al Strâmtorii Akashi Kaikyō (Japonia)

De asemenea cunoscut sub numele de Pearl Bridge, acest pod are cea mai lungă distanță centrală a oricărui pod suspendat din lume, 1.991 de metri și o lungime de 3.911 metri.

Podul a fost un adevărat test de inginerie și de rezistență, chiar înainte de a fi deschis în aprilie 1998, când a reușit să se mențină fără să se prăbușească în timpul cutremurului din Kobe în 1995.

Podul Pearl are o durată estimată de viață de 200 de ani și are capacitatea de a rezista la cutremure de până la 8.5 pe scara Richter.

Podul Helix, Singapore

Helix Bridge,  Singapore – cunoscut și ca Double Helix Bridge, un pod pedestrian inaugurat în 2010 sub simbolurile formei pe care o are, de ADN.

Podul Bosfor, Turcia

Acesta este un pod suspendat ancorat cu stâlpi de oţel şi suporturi înclinate, care are o lungime de 1510 metri şi se află la 64 de metri deasupra nivelului mării. Când a fost construit era al patrulea cel mai lung pod din lume şi primul din afara Statelor Unite. Construcţia, care traversează strâmtoarea Bosfor, impresionează prin faptul că leagă două continente, Europa şi Asia şi două cartiere ale Istanbulului.

Podul Firth of Forth, Queensferry, Scoția

Construit la sfârșitul secolului 19, a fost primul pod realizat în mare parte din oțel. Au fost folosite aproximativ 54 de mii de tone de oțel și 7 milioane de nituri, organe de mașină utilizate la realizarea îmbinărilor nedemontabile indirecte. Este unul dintre cele mai rezistente poduri, scopul inițial fiind de cale feroviară. În continuare peste 180 de trenuri de persoane trec zilnic pe acest pod, în mare parte între Glasgow și Edinburgh.

Stari Most, Bosnia-Herţegovina

Imperiul Otoman a lăsat în urma sa acest pod care se evidențiază prin frumusețea sa. Acesta a fost construit în secolul al XVI­lea, de otomani și traversează râul Neretva, fiind puntea de leagătură între cele două părți ale orașului Mostar. Construcția realizată în timpul lui Suleiman Magnificul, a rezistat 427 de ani, fiind distrus pe 9 noiembrie 1993, în timpul războiului croato­bosniac. Ulterior edificiul a fost reconstruit după modelul original și redeschis în 2004.

Podul Trift, Elveţia

Acesta este cel mai lung pod suspendat din Alpi, având 170 de metri și fiind situat la o înălțime de 100 de metri. Podul Trift este străbătut anual de peste 20.000 de turiști, care merg să viziteze ghețarul Trift. În 2009 podul a fost regândit și reconstruit fiindcă nu mai făcea față la fluxul de turiști.

Lasă un Mesaj

Adresa ta de email nu va fi afișată.

Calendar

iulie, 2019
L Ma Mi J V S D
« Iun    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031