
Prețul realist aduce proprietatea cu un pas mai aproape de vânzare
Un pas important în vânzarea unei proprietăți imobiliare este poziționarea prețului corect, bazată pe o evaluare realistă și corectă a imobilului. Prețul realist aduce proprietatea cu un pas mai aproape de vânzare.
Cei mai mulți dintre proprietari prezintă o tendință de supraevaluare, mai ales datorită valorii sentimentale reprezentată de locuință. Atenție, un preț peste media pieței este motivul principal pentru respingerea ofertei!
După pregătirea locuinţei pentru vânzare, proprietarii trebuie să îi stabilească un preţ cu care o vor scoate pe piaţă, indiferent dacă vor colabora sau nu cu un agent imobiliar. Lucrurile se simplifică în cazul vânzătorilor care aleg să lucreze cu un specialist, deoarece vor beneficia de experienţa şi cunoştinţele acestuia. Însă chiar şi în acest caz, una dintre primele întrebări ale acestuia va fi legată de preţul de vânzare al proprietăţii.
În viziunea unora dintre proprietari, prețul mai mare pentru locuința scoasă la vânzare este afișat doar pentru a „lăsa loc” de negociere. Cel mai adesea, se ajunge ca, în urma unei negocieri între cumpărător și vânzător, prețul final să fie mai dezavantajos decât în cazul în care s-ar fi stabilit un preț realist de la publicarea ofertei pe piață. Acesta este cazul cel mai fericit, în care cele două părți ajung într-o fază atât de avansată a discuțiilor.
Este indicat să fie stabilit încă de la început, prețul corect al imobilului. Un preț cu 25-30% peste media pieței afectează negativ imaginea proprietății. Modificarea ulterioară a prețului nu va avea un impact semnificativ. Majoritatea cumpărătorilor potențiali analizează zilnic ofertele până la finalizarea tranzacției, așa că vor intui imediat motivul din spatele modificării prețului.
O analiză eficientă a pieței imobiliare actuale este importantă pentru stabilirea prețului realist. Este esențială studierea ofertelor similare de pe piață pentru determinarea unui preț de vânzare corect, dar și pentru a putea identifica aspectele care ar putea constitui avantaje competitive ale ofertei pe care o pregătești.Oferte trebuie studiate și din perspectiva investițiilor ulterioare care ar trebui făcute, respectiv renovări, mobilier etc. Poziționează oferta și în funcție de aceste caracteristici.
Chiar dacă decizi să îți vinzi singur proprietatea, este bine să ceri și sfatul unui consultant imobiliar. Acesta te va putea ajuta să pui la punct ultimele detalii pentru ca oferta să fie adaptată condițiilor de piață din momentul listării. Un agent imobiliar profesionist poate veni cu detalii importante pentru ofertă, la care nu te-ai gândit, dar care vor avea impact major în ochii potențialilor clienți cumpărători.