"O investiție, este o investiție."
Contactează-ne: +40 745 958 584

Cele 3 roluri ale agentului imobiliar într-o tranzacție

Consultantul imobiliar este persoana care ține legătura între cerere și ofertă, este interfața dintre cumpărător și vânzător, reprezintă ambele părți implicate în
procesul imobiliar și găsește soluții avantajoase atât pentru cumpărători, cât și pentru vânzători în schimbul unui comision care este, de cele mai multe ori, reprezentat de un procent din valoarea finala a tranzacției.  În cadrul articolului de azi, voi prezenta cele 3 roluri ale agentului imobiliar într-o tranzacție.

Cumpărarea unei locuințe este un proces proces dinamic care implică mai multe tipuri de resurse (timp, bani, energie). De aceea, ajutorul agentului imobiliar este esențial pentru identificarea celei mai bune oferte imobiliare, în concordanță cu cerințele clientului cumpărător.

Documentarea online este importantă dar nu suficientă. Un agent imobiliar face mult mai mult decât să caute proprietăți care respectă criteriile specificate de cumpărător.

1. Sursă nelimitată de informații

Informația este cheia unei tranzacții imobiliare de succes, iar acesta e motivul pentru care atât cumpărătorii cât și vânzătorii de pe piața imobiliară apelează la serviciile unui consultant imobiliar. Acesta are acces la informații din mai multe surse, cunoaște piața și prețurile la care s-au vandut anterior alte proprietăți și poate oferi informatii de calitate atât vânzătorilor care doresc să vânda cât mai repede și la un preț bun, cât și cumpărătorilor care nu cunosc bine dinamica pieței, evoluția prețurilor și avantajele și dezavantajele anumitor proprietăți.

2. Ajutor în negociere

Obiectivul principal al agentului imobiliar este încheierea tranzacției în cel mai scurt timp posibil și în condiții avantajoase pentru ambele părți. Acesta va interveni ca un punct de legătură între clientul cumpărător și vânzător în timpul negocierilor, concentrându-se pe aducerea de argumente plauzibile pentru care părțile ar trebui să-și facă unele concesii pentru ca tranzacția să se încheie avantajos pentru ambele părți.

3. Consultanță în procesele birocratice

Dacă ești la prima tranzacție imobiliară, indiferent dacă ești vânzător sau cumpărător, vei avea nevoie de consultanță pentru întocmirea actelor și parcurgerea tuturor etapelor birocratice. Agentul imobiliar poate oferi o susținere pertinentă și în procesul de întocmire a dosarului pentru obținerea unui credit imobiliar sau ajutor pentru realizarea unei moșteniri sau recomandări pentru întocmirea documentației cadastrale.

Lasă un Mesaj

Adresa ta de email nu va fi afișată.